FABBRO, FRANCESCO

FABBRO, FRANCESCO  

Dipartimento di Storia, Patrimonio culturale, formazione e società  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 50 (tempo di esecuzione: 0.037 secondi).
Data di pubblicazione Titolo Autore(i) Tipo File
1-gen-2024 Addressing conspiracy theories through Media and Data Literacy Education. An exploratory case study Fabbro, F; Gabbi, E Articolo su rivista
1-gen-2021 Alfabetizzazione critica ai dati e alle teorie del complotto : un approccio media educativo Fabbro, F; Gabbi, E Intervento a convegno
1-gen-2020 Analisi critica del discorso e pratiche di media education Fabbro, F Articolo su rivista
1-gen-2016 Beyond media stereotyping : Media education as an opportunity to disclose everyday discrimination Fabbro, F; Ranieri, M Articolo su rivista
1-gen-2019 Children's Learning, Agency and Power Relations within a Culture of Entitlement with Digital Technology in Schools Correa, E; Fabbro, F Articolo su rivista
1-feb-2023 Collective feedback as a formative assessment practice in an e-learning platform for teachers’ professional development Romiti, S; Fabbro, F; Mattarelli, E Articolo su rivista
1-gen-2019 Come co-progettare la Media Education nella scuola multiculturale? : Principi, linee guida ed esempi di attività didattiche Ranieri, M; Fabbro, F; Nardi, A Contributo in libro
1-gen-2019 Creating a "docutorial" on Media and Intercultural Teaching. The MEET Approach Fabbro, F; Nardi, A; Goffard, C Contributo in libro
1-gen-2022 Curricular co-design in the context of Higher Education : a case study on the course for the qualification of socio-pedagogical educator = La co-progettazione curriculare nel contesto dell’Alta Formazione . uno studio di caso sul corso per la qualifica di educatore socio-pedagogico Fabbro, F; Gabbi, E; Ranieri, M; Pellegrini, M Articolo su rivista
1-gen-2020 Designing blended learning for lifelong learners. Results from a study on social educators Ranieri, M; Gabbi, E; Fabbro, F; Pellegrini, M Intervento a convegno
1-gen-2018 Designing media literacy education for intercultural contexts. The MIEF framework and guidelines Maria, R; Fabbro, F Intervento a convegno
1-gen-2018 Discorsi di cittadinanza nell'archeologia della media literacy education Fabbro, F Contributo in libro
1-gen-2014 Educare alla diversità con i media Maria, R; Fabbro, F Articolo su rivista
1-gen-2007 Educazione, media e cittadinanza : la sfida della media education Fabbro, F; D., F Articolo su rivista
1-gen-2015 Engaging Young People against Discrimination. An action research study in the field of media and citizenship education Ranieri, M; Fabbro, F Contributo in libro
1-gen-2016 Ethno-nationalism and racial capitalism in populist framing of migrants as a threat Pajnik, M; Fabbro, F; Kamenova, D Contributo in libro
1-nov-2023 Exploring the features, benefits and challenges of the eTwinning ITE. A multiple case study in five Italian universities Ancillotti, I; Fabbro, F; Gabbi, E; Ranieri, M Contributo in libro
1-gen-2016 Exploring the potential of Media Literacy Education to question discrimination and promote civic participation Ranieri, M; Fabbro, F; De Theux, P Contributo in libro
1-gen-2022 Il feedback collettivo per promuovere competenze comunicativo-relazionali in un programma di e-learning sulla valutazione scolastica Romiti, S; Fabbro, F; Mattarelli, E Intervento a convegno
1-gen-2022 INITIAL TEACHERS EDUCATION : THE ETWINNING EXPERIENCE IN FIVE ITALIAN UNIVERSITIES Gabbi, E; Ancillotti, I; Ranieri, M; Fabbro, F Intervento a convegno