ANDREASSI, LUCA

ANDREASSI, LUCA  

Dipartimento di Ingegneria dell'Impresa "Mario Lucertini"  

Mostra records
Risultati 1 - 20 di 56 (tempo di esecuzione: 0.019 secondi).
Data di pubblicazione Titolo Autore(i) Tipo File
1-gen-2008 1D-3D Analysis of the Scavenging and Combustion Process in a Gasoline and Natural-Gas Fuelled Two-Stroke Engine Bozza, F; Gimelli, A; Andreassi, L; Rocco, V; Scarcelli, R Intervento a convegno
1-gen-2004 A CFD-FEM Approach to Study Wing Aerodynamics under Deformation Valentini, Pp; Andreassi, L; Mulone, V; Vita, L Intervento a convegno
1-gen-2008 A general splash model for direct injection engine multidimensional simulation Andreassi, L; L:, U; S, ; Allocca, L; Rocco, V Intervento a convegno
1-gen-2005 A mixed numerical-experimental analysis for the development of a partially stratified Compressed Natural Gas Engine. Andreassi, L; Cordiner, S; Mulone, V; Reynolds, C; Evans, R Intervento a convegno
1-gen-2003 A modified combustion model to simulate CNG heavy duty fuelled by using KIVA 3 code Andreassi, L; Cordiner, S; Mulone, V; Rocco, V Intervento a convegno
1-gen-2009 A multidimensional model to simulate direct gaseous fuel injection in internal combustion engines Andreassi, L; Facci, A; Ubertini, S Intervento a convegno
1-mar-2003 An Analysis of 3D Simulation of SI Combustion with an Improved Version of the Kiva 3V Code: Numerical Formulation and Experimental Validation Andreassi, L; Cordiner, S; Mulone, V; Rocco, V Intervento a convegno
1-gen-2013 Analysis of the influence of Thermal Energy Storage on the Optimal Management of a Trigeneration Plant Facci, A; Andreassi, L; Ubertini, S; Sciubba, E Intervento a convegno
1-gen-2014 Analysis of the influence of Thermal Energy Storage on the Optimal Management of a Trigeneration Plant Facci, A; Andreassi, L; Ubertini, S; Sciubba, E Articolo su rivista
1-gen-2004 Cell Shape Influence on Mass Transfer and Backpressure Losses in an Automotive Catalytic Converter. Andreassi, L; Cordiner, S; Mulone, V Intervento a convegno
1-gen-2003 CFD analysis of engines: An advanced approach based on codes dynamically coupled De Vita, A; Di Angelo, L; Andreassi, L Intervento a convegno
1-gen-2008 CFD-based results for planar and micro-tubular single cell designs Andreassi, L; Ubertini, S; Sammes, N Contributo in libro
1-gen-2014 Comparing Energy and Cost Optimization in Distributed Energy Systems Management Andreassi, L; Facci, A; Martini, F; Ubertini, S Articolo su rivista
1-gen-2004 Conceptual Design and Modelling of a Fuel Cell Pedal Assisted Bicycle. Andreassi, L; Cordiner, S; Romanelli, F Intervento a convegno
1-set-2012 Definizione e sviluppo di una metodologia per la valutazione dell’efficienza energetica dell’illuminazione pubblica. Parte I Andreassi, L; Baragatti, O; Cardi, V; Capobianchi, S; Martini, F Articolo su rivista
1-ott-2012 Definizione e sviluppo di una metodologia per la valutazione dell’efficienza energetica dell’illuminazione pubblica. Parte II Andreassi, L; Baragatti, O; Cardi, V; Capobianchi, S; Martini, F Articolo su rivista
1-gen-2005 Design and Optimisation of an Intake System for an Off Shore Race Engine. Andreassi, L; Mulone, V; Rocco, V Intervento a convegno
1-apr-2009 Designing Better Ovens—Faster. David, W; Brutti, C; Andreassi, L; Biancolini, Me Articolo su rivista
1-gen-2004 Development and experimental validation of a simulation tool for a fuel cell based power system Andreassi, L; Cordiner, S; Feola, M; Romanelli, F Intervento a convegno
1-gen-2014 Energy audits in the service sector buildings Zanfardino, A; Andreassi, L; Martini, F; Ubertini, S Intervento a convegno