That of innovation and evaluation of educational systems is, among the aspects of the educational issue, the one which attracts more interest and not only by experts in the field, but also by politicians, teachers, productive organizations. This work focuses on system evaluation in higher education and investigates three representative national cases based in Italy, England and France
Quello della ricerca sull'innovazione e la valutazione dei sistemi di istruzione è tra gli aspetti della problematica educativa che richiamano maggiore interesse non solo da parte degli studiosi del settore, ma anche dei responsabili politici, degliinsegnanti, delle organizzazioni produttive. Il presente lavoro si concentra sull'istruzione universitaria ed esplora tre casi nazionali rappresentativi in Italia, Francia e Inghilterra.
Poce, A. (2010). Valutare l'innovazione nella didattica universitaria. Esempi internazionali di buone pratiche. ITA : La Nuova Cultura.
Valutare l'innovazione nella didattica universitaria. Esempi internazionali di buone pratiche
POCE A
2010-01-01
Abstract
That of innovation and evaluation of educational systems is, among the aspects of the educational issue, the one which attracts more interest and not only by experts in the field, but also by politicians, teachers, productive organizations. This work focuses on system evaluation in higher education and investigates three representative national cases based in Italy, England and FranceFile | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Valutare l'innovazione_copia omaggio.pdf
solo utenti autorizzati
Licenza:
Copyright dell'editore
Dimensione
1.98 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.98 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.