Why are the effects of the innovative practices in higher education teaching and learning activities worth evaluating? As it seems higher education is no longer able to carry out ambitious objectives, if it uses only traditional tools. The present contribution regards the analysis of the impact of a particular innovative way of teaching, a blended learning experience that is performed at Università Roma TRE (Italia).

Perché è importante valutare gli effetti di pratiche innovative nella didattica universitaria? A quanto sembra l’istruzione universitaria non è più in grado di realizzare obiettivi ambiziosi, se utilizza solo strumenti tradizionali. Il presente contributo si riferisce ad un particolare modello di didattica innovativa e riporta di un’esperienza di didattica mista realizzato presso l’università Roma TRE.

Poce, A. (2008). Evaluating innovation in Higher Education teaching and learning to improve quality : an experience of blended learning at the Università Roma Tre. INTERNATIONAL JOURNAL OF KNOWLEDGE AND LEARNING, IV(2/3), 109-126 [10.1504/IJKL.2008.020649].

Evaluating innovation in Higher Education teaching and learning to improve quality : an experience of blended learning at the Università Roma Tre

POCE, Antonella
2008-01-01

Abstract

Why are the effects of the innovative practices in higher education teaching and learning activities worth evaluating? As it seems higher education is no longer able to carry out ambitious objectives, if it uses only traditional tools. The present contribution regards the analysis of the impact of a particular innovative way of teaching, a blended learning experience that is performed at Università Roma TRE (Italia).
2008
Pubblicato
Rilevanza internazionale
Articolo
Esperti anonimi
Settore M-PED/04
English
Perché è importante valutare gli effetti di pratiche innovative nella didattica universitaria? A quanto sembra l’istruzione universitaria non è più in grado di realizzare obiettivi ambiziosi, se utilizza solo strumenti tradizionali. Il presente contributo si riferisce ad un particolare modello di didattica innovativa e riporta di un’esperienza di didattica mista realizzato presso l’università Roma TRE.
higher education; change; innovation
istruzione universitaria; cambiamento; innovazione
Poce, A. (2008). Evaluating innovation in Higher Education teaching and learning to improve quality : an experience of blended learning at the Università Roma Tre. INTERNATIONAL JOURNAL OF KNOWLEDGE AND LEARNING, IV(2/3), 109-126 [10.1504/IJKL.2008.020649].
Poce, A
Articolo su rivista
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
POCE_IJKL_08.pdf

solo utenti autorizzati

Tipologia: Versione Editoriale (PDF)
Licenza: Copyright dell'editore
Dimensione 260.1 kB
Formato Adobe PDF
260.1 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/2108/336866
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus 2
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact