A discussion about the relevance of topic/narrative theory and its relationship with structural analysis and performance. The paper argues that coherence in (musical) narration is essential for a successful performance, and that this coherence may hardly be attained without some kind of structural analysis. Examples from Mozart's piano sonata, in particular from K. 332

Sanguinetti, G. (2007). Mozart, il pianista e il teatro dei segni. In Interpretare Mozart (pp.3-19). Lucca : LIM.

Mozart, il pianista e il teatro dei segni

SANGUINETTI, GIORGIO
2007-01-01

Abstract

A discussion about the relevance of topic/narrative theory and its relationship with structural analysis and performance. The paper argues that coherence in (musical) narration is essential for a successful performance, and that this coherence may hardly be attained without some kind of structural analysis. Examples from Mozart's piano sonata, in particular from K. 332
Interpretare Mozart
Milano
2006
Società Italiana di Musicologia / Fondazione Arcadia
Rilevanza internazionale
contributo
19-mag-2006
2007
Settore L-ART/07 - MUSICOLOGIA E STORIA DELLA MUSICA
Italian
Analysis, performance, topics, narrative, Mozart, piano sonata K. 332
Intervento a convegno
Sanguinetti, G. (2007). Mozart, il pianista e il teatro dei segni. In Interpretare Mozart (pp.3-19). Lucca : LIM.
Sanguinetti, G
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/2108/25377
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact