The current version of Fiche UIC 421 on the interoperability of freight trains is characterised by an approach, called "relative", for the purposes of defining new configurations of trains with weights and/or lengths greater than those of a family of trains admitted to circulation. The work, carried out using the UIC TrainDy calculation software, statistically calculates the longitudinal forces in compression and traction limit values of freight trains, with mass and length values allowed by Fiche UIC 421 and representative of a widespread type of traffic. Furthermore, it is shown that freight trains with hauled mass values and/or length exceeding the limits prescribed by Fiche UIC 421, but characterised by longitudinal forces smaller than those previously calculated, can be accepted for circulation.
L’attuale versione della Fiche UIC 421 sull’interoperabilità dei treni merci si caratterizza per un approccio, definito “relativo”, ai fini della definizione di nuove configurazioni di treni aventi masse e/o lunghezze superiori a quelle di una famiglia di treni ammesse alla circolazione. Il lavoro, effettuato utilizzando il software di calcolo UIC TrainDy, calcola statisticamente i valori limite delle forze longitudinali in compressione e trazione di treni merci, aventi valori di massa e lunghezza ammessi dalla Fiche UIC 421 e rappresentativi di una tipologia di traffico diffuso. Inoltre, si mostra che è possibile ammettere alla circolazione treni merci aventi valori di massa trasportata e/o lunghezza superiori ai limiti prescritti dalla Fiche UIC 421, ma caratterizzati da forze longitudinali inferiori a quelle precedentemente calcolate.
Cantone, L., Ottati, A. (2015). Metodologie per l’incremento della massa rimorchiata dei treni merci in conformità alla Fiche UIC 421. INGEGNERIA FERROVIARIA, 109-128.
Metodologie per l’incremento della massa rimorchiata dei treni merci in conformità alla Fiche UIC 421
CANTONE, LUCIANO;
2015-02-27
Abstract
The current version of Fiche UIC 421 on the interoperability of freight trains is characterised by an approach, called "relative", for the purposes of defining new configurations of trains with weights and/or lengths greater than those of a family of trains admitted to circulation. The work, carried out using the UIC TrainDy calculation software, statistically calculates the longitudinal forces in compression and traction limit values of freight trains, with mass and length values allowed by Fiche UIC 421 and representative of a widespread type of traffic. Furthermore, it is shown that freight trains with hauled mass values and/or length exceeding the limits prescribed by Fiche UIC 421, but characterised by longitudinal forces smaller than those previously calculated, can be accepted for circulation.File | Dimensione | Formato | |
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