The paper presents the development of the study on the sketch of the costum for the dance in the early 20s in Russia. By the ballets russes in Golejzovskij the choreographer is directly involved in the creation of custom, understood as expressive chromatic sign and mobil
Gavrilovich, D. (1990). Dall’ attore in costume al costume-attore: l’evoluzione del figurino in Russia dalla seconda metà del 19. secolo agli anni Venti. In Mascheramenti. Tecniche e saperi nello spettacolo d’ occidente e d’ oriente (pp.65-72). Roma : Bulzoni.
Dall’ attore in costume al costume-attore: l’evoluzione del figurino in Russia dalla seconda metà del 19. secolo agli anni Venti
GAVRILOVICH, DONATELLA
1990-01-01
Abstract
The paper presents the development of the study on the sketch of the costum for the dance in the early 20s in Russia. By the ballets russes in Golejzovskij the choreographer is directly involved in the creation of custom, understood as expressive chromatic sign and mobilFile in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.