We examine the behavior of a profit maximizing monopolist in a horizontal differentiation model in which consumers differ in their degree of social responsibility (SR) and consumers SR is dynamically influenced by habit persistence. The model outlines parametric conditions under which (consumer driven) corporate social responsibility is an optimal choice compatible with profit maximizing behavior.
Becchetti, L., Tessitore, M.E., & Giallonardo, L. (2005). Corporate social responsability and profit maximizing behaviour.
Tipologia: | Altro |
Citazione: | Becchetti, L., Tessitore, M.E., & Giallonardo, L. (2005). Corporate social responsability and profit maximizing behaviour. |
Lingua: | en |
Settore Scientifico Disciplinare: | Settore SECS-P/06 - Economia Applicata |
Data di pubblicazione: | ott-2005 |
Titolo: | Corporate social responsability and profit maximizing behaviour |
Autori: | Becchetti, Leonardo;Tessitore, Maria Elisabetta;Giallonardo, Luisa |
Autori: | |
Appare nelle tipologie: | 99 - Altro |
File in questo prodotto:
File | Descrizione | Tipologia | Licenza | |
---|---|---|---|---|
219.pdf | N/A | Open Access Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.