Is there any relation between education and democracy? Once we correct for weak instruments and identify education as “weakly exogenous” we find new evidence that education systematically predicts democracy. Our results are robust across model specification, instrumentation strategies, and samples.
Bobba, M., & Coviello, D. (2007). Weak instruments and weak identification in estimating the effects of education and democracy. ECONOMICS LETTERS, 96(3), 301-306 [10.1016/j.econlet.2007.01.018].
Tipologia: | Articolo su rivista | |
Citazione: | Bobba, M., & Coviello, D. (2007). Weak instruments and weak identification in estimating the effects of education and democracy. ECONOMICS LETTERS, 96(3), 301-306 [10.1016/j.econlet.2007.01.018]. | |
IF: | Con Impact Factor ISI | |
Lingua: | English | |
Settore Scientifico Disciplinare: | Settore SECS-P/05 - Econometria | |
Revisione (peer review): | Sì, ma tipo non specificato | |
Tipo: | Articolo | |
Rilevanza: | Rilevanza internazionale | |
Digital Object Identifier (DOI): | http://dx.doi.org/10.1016/j.econlet.2007.01.018 | |
Stato di pubblicazione: | Pubblicato | |
Data di pubblicazione: | 18-mag-2007 | |
Titolo: | Weak instruments and weak identification in estimating the effects of education and democracy | |
Autori: | ||
Autori: | Bobba, M; Coviello, D | |
Appare nelle tipologie: | 01 - Articolo su rivista |
File in questo prodotto:
File | Descrizione | Tipologia | Licenza | |
---|---|---|---|---|
BobbaCovielloEL07.pdf | main article | N/A | Open Access Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.