The paper deals with a dynamic simulation of the behaviour of a generic composition train set, which runs a generic layout line according to a generic control sequence. The simulation code utilises rigid body dynamic techniques. In the hereby described Real Time version there is a correspondence between a single train and a single rigid body; anyway the code modular structure makes it possible to include more detailed sub-models such as truck and/or axle.
Falessi A., S.P. (2003). Interazioni dinamiche nei treni durante la frenatura: Un modello di calcolo. INGEGNERIA FERROVIARIA, 58(1), 11-22.
Tipologia: | Articolo su rivista |
Citazione: | Falessi A., S.P. (2003). Interazioni dinamiche nei treni durante la frenatura: Un modello di calcolo. INGEGNERIA FERROVIARIA, 58(1), 11-22. |
IF: | Con Impact Factor ISI |
Lingua: | Italian |
Settore Scientifico Disciplinare: | Settore ING-IND/14 - Progettazione Meccanica e Costruzione di Macchine |
Revisione (peer review): | Sì, ma tipo non specificato |
Tipo: | Articolo |
Rilevanza: | Rilevanza nazionale |
Stato di pubblicazione: | Pubblicato |
Data di pubblicazione: | 2003 |
Titolo: | Interazioni dinamiche nei treni durante la frenatura: Un modello di calcolo |
Autori: | |
Autori: | Falessi A., Salvini P., Vivio F., Vullo V. |
Appare nelle tipologie: | 01 - Articolo su rivista |
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