The paper presents an analysis of today’s situation, in which the use of digital technologies is definitely widespread in the world of education. This phenomenon has raised legal questions, e.g., concerning the obligation to watch over their use by underage people. In particular, the paper focuses on the legal framework concerning teachers’ civil and criminal responsibility and on new obligations imposed by L. 71/2017 about cyberbullying
L'autore propone un'analisi dell'attuale situazione di fatto che ha visto diffondersi l'uso delle tecnologie digitali nel mondo della scuola. Tale fenomeno ha sollevato questioni legali sotto il profilo della vigilanza sull'uso di esse da parte dei minori. In particolare osserva la disciplina della responsabilità civile e penale degli insegnanti ed i nuovi adempimenti imposti dalla legge 71/2017 sul cyberbullismo
Lodevole, L. (2018). L’uso delle tecnologie digitali nel contesto della scuola: attività didattiche, comunicazioni scuola-famiglia e rilievi penalistici. INFORMATICA E DIRITTO, 26 (2017)(1-2), 419-435.
L’uso delle tecnologie digitali nel contesto della scuola: attività didattiche, comunicazioni scuola-famiglia e rilievi penalistici
Lodevole, L
2018-01-01
Abstract
The paper presents an analysis of today’s situation, in which the use of digital technologies is definitely widespread in the world of education. This phenomenon has raised legal questions, e.g., concerning the obligation to watch over their use by underage people. In particular, the paper focuses on the legal framework concerning teachers’ civil and criminal responsibility and on new obligations imposed by L. 71/2017 about cyberbullyingFile | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
2018_Rivista_IeD_1-2-2017_Lodevole.pdf
solo utenti autorizzati
Licenza:
Copyright dell'editore
Dimensione
206.09 kB
Formato
Adobe PDF
|
206.09 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri Richiedi una copia |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.