This chapter aims to prove the role and infuence of mass media in controlling banks’ risk-taking behaviour and in shaping their risk culture.

Farina, V., Fattobene, L., Graziano, E.a. (2017). Watchdog or Pet dog: What is the role of media in shaping banks' risk culture?. In Carretta A., Fiordelisi F., Schwizer P. (a cura di), Risk culture in banking. Palgrave Macmillan [10.1007/978-3-319-57592-6_9].

Watchdog or Pet dog: What is the role of media in shaping banks' risk culture?

Farina V.;Fattobene L.;Graziano E. A.
2017-01-01

Abstract

This chapter aims to prove the role and infuence of mass media in controlling banks’ risk-taking behaviour and in shaping their risk culture.
2017
Settore SECS-P/11 - ECONOMIA DEGLI INTERMEDIARI FINANZIARI
English
Rilevanza internazionale
Capitolo o saggio
Risk culture; Mass media
https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-57592-6_9
Farina, V., Fattobene, L., Graziano, E.a. (2017). Watchdog or Pet dog: What is the role of media in shaping banks' risk culture?. In Carretta A., Fiordelisi F., Schwizer P. (a cura di), Risk culture in banking. Palgrave Macmillan [10.1007/978-3-319-57592-6_9].
Farina, V; Fattobene, L; Graziano, Ea
Contributo in libro
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Watchdog or Pet dog.pdf

solo utenti autorizzati

Licenza: Copyright dell'editore
Dimensione 616.73 kB
Formato Adobe PDF
616.73 kB Adobe PDF   Visualizza/Apri   Richiedi una copia

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/2108/199438
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact