This essay displays options and contradictions of a University teaching project ran by Università di Roma "Tor Vergata" in Rebibbia prison of Rome. Presenting and discussing a few ethnographic incidents, it aims at showing the impact of culture in prison's everyday life, most of all highlighting the persistent tension between supposed integrative goals of inprinsonment and current exclusionary practices od reclusion.

Vereni, P. (2017). Insegnare "ai carcerati", non "in carcere". STUDIUM, 113(gennaio-febbraio), 29-47.

Insegnare "ai carcerati", non "in carcere"

VERENI, PIETRO
2017-01-01

Abstract

This essay displays options and contradictions of a University teaching project ran by Università di Roma "Tor Vergata" in Rebibbia prison of Rome. Presenting and discussing a few ethnographic incidents, it aims at showing the impact of culture in prison's everyday life, most of all highlighting the persistent tension between supposed integrative goals of inprinsonment and current exclusionary practices od reclusion.
gen-2017
Pubblicato
Rilevanza nazionale
Articolo
Esperti anonimi
Settore M-DEA/01 - DISCIPLINE DEMOETNOANTROPOLOGICHE
Italian
cultural anthropology; prison; social exclusion; culture
https://1drv.ms/b/s!AuVSyHZnWykTgq4-h-ioQn9gj4R8ow
Vereni, P. (2017). Insegnare "ai carcerati", non "in carcere". STUDIUM, 113(gennaio-febbraio), 29-47.
Vereni, P
Articolo su rivista
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Vereni 2017 - Insegnare ai carcerati.pdf

accesso aperto

Licenza: Copyright dell'editore
Dimensione 3.61 MB
Formato Adobe PDF
3.61 MB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/2108/182580
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact