The foreword focuses on the Russian cultural and artistic context, that Isadora Duncan found when he arrived in Russia. It highlights the important work of Michaela Böhmig on the Russian theatrical criticism about the dance of Duncan.

Gavrilovich, D. (2016). Prefazione. In La danza libera nel paese del balletto Isadora Duncan in Russia (1903-1918) (pp. 1-5). Roma : UNIVERSITALIA srl.

Prefazione

GAVRILOVICH, DONATELLA
2016-01-01

Abstract

The foreword focuses on the Russian cultural and artistic context, that Isadora Duncan found when he arrived in Russia. It highlights the important work of Michaela Böhmig on the Russian theatrical criticism about the dance of Duncan.
2016
Settore L-ART/05 - DISCIPLINE DELLO SPETTACOLO
Italian
Rilevanza internazionale
Prefazione
Isadora Duncan; dance; Russian context; theatre
Gavrilovich, D. (2016). Prefazione. In La danza libera nel paese del balletto Isadora Duncan in Russia (1903-1918) (pp. 1-5). Roma : UNIVERSITALIA srl.
Gavrilovich, D
Contributo in libro
File in questo prodotto:
Non ci sono file associati a questo prodotto.

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/2108/182174
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact