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The paper deals with train traffic operation in degraded conditions due to failure events of transportation systems components. An optimization algorithm, implemented in a computer procedure, able to minimize delays in case of scheduled constant train headways is first illustrated. The procedure can be applied for simulating and optimizing railway traffic two-way operation along the failed sections of a line and for taking into account, optionally, the presence of interconnections with other lines. Results of a case study involving a high-speed railway line are finally summarized.
Lamedica, R., Geri, A., Gatta, F., Maccioni, M., Lauria, S., Prudenzi, A., et al. (2016). An optimization procedure to evaluate the service performances in high-speed railway lines under fault conditions. INTERNATIONAL REVIEW ON MODELLING AND SIMULATIONS, 9(4), 288-294 [10.15866/iremos.v9i4.9924].
An optimization procedure to evaluate the service performances in high-speed railway lines under fault conditions
Lamedica, R;Geri, A;Gatta, FM;Maccioni, M;Lauria, S;Prudenzi, A;REGOLI, MASSIMO;Ruvio, A.
2016-01-01
Abstract
The paper deals with train traffic operation in degraded conditions due to failure events of transportation systems components. An optimization algorithm, implemented in a computer procedure, able to minimize delays in case of scheduled constant train headways is first illustrated. The procedure can be applied for simulating and optimizing railway traffic two-way operation along the failed sections of a line and for taking into account, optionally, the presence of interconnections with other lines. Results of a case study involving a high-speed railway line are finally summarized.
Settore ING-IND/33 - Sistemi Elettrici per L'Energia
English
Senza Impact Factor ISI
Train Traffic;Failure;Simulation;
Lamedica, R., Geri, A., Gatta, F., Maccioni, M., Lauria, S., Prudenzi, A., et al. (2016). An optimization procedure to evaluate the service performances in high-speed railway lines under fault conditions. INTERNATIONAL REVIEW ON MODELLING AND SIMULATIONS, 9(4), 288-294 [10.15866/iremos.v9i4.9924].
Lamedica, R; Geri, A; Gatta, F; Maccioni, M; Lauria, S; Prudenzi, A; Regoli, M; Ruvio, A
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simulazione ASN
Il report seguente simula gli indicatori relativi alla propria produzione scientifica in relazione alle soglie ASN 2021-2023 del proprio SC/SSD. Si ricorda che il superamento dei valori soglia (almeno 2 su 3) è requisito necessario ma non sufficiente al conseguimento dell'abilitazione. La simulazione si basa sui dati IRIS e sugli indicatori bibliometrici alla data indicata e non tiene conto di eventuali periodi di congedo obbligatorio, che in sede di domanda ASN danno diritto a incrementi percentuali dei valori. La simulazione può differire dall'esito di un’eventuale domanda ASN sia per errori di catalogazione e/o dati mancanti in IRIS, sia per la variabilità dei dati bibliometrici nel tempo. Si consideri che Anvur calcola i valori degli indicatori all'ultima data utile per la presentazione delle domande.
La presente simulazione è stata realizzata sulla base delle specifiche raccolte sul tavolo ER del Focus Group IRIS coordinato dall’Università di Modena e Reggio Emilia e delle regole riportate nel DM 589/2018 e allegata Tabella A. Cineca, l’Università di Modena e Reggio Emilia e il Focus Group IRIS non si assumono alcuna responsabilità in merito all’uso che il diretto interessato o terzi faranno della simulazione. Si specifica inoltre che la simulazione contiene calcoli effettuati con dati e algoritmi di pubblico dominio e deve quindi essere considerata come un mero ausilio al calcolo svolgibile manualmente o con strumenti equivalenti.