The didactic of the architectural project through the critical migration of the Master work to the site specificity. The author asks himself wether it is still possible to profit from the Master’s past experience to cope with crucial contemporary subject matters and subsequently to refresh the didactic of the design process as a new operational means for the future.
L’insegnamento del progetto tra l’opera dei maestri (Mies a Stoccarda) e il confronto con i luoghi. L'autore si chiede se sia ancora possibile trarre profitto dalle esperienze passate dei Maestri del Moderno per fare fronte alle questioni cruciali che pone la nostra contemporaneità, e per aggiornare la didattica del progetto di architettura come un nuovo mezzo operativo.
Taormina, F.m. (2014). Tradurre in immagini il significato dei segni. Translating the significance of the sign into a new imaginary. PAESAGGIO URBANO(5-6), 4-15.
Tradurre in immagini il significato dei segni. Translating the significance of the sign into a new imaginary
TAORMINA, FRANCESCO MARIA
2014-01-01
Abstract
The didactic of the architectural project through the critical migration of the Master work to the site specificity. The author asks himself wether it is still possible to profit from the Master’s past experience to cope with crucial contemporary subject matters and subsequently to refresh the didactic of the design process as a new operational means for the future.I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.