The present contribution aims to indicate the very first results of a research in progress, within the research, Arts and Professions (collegia, corpora, scholae) in late antiquity, relating to the sc. collegia aquae in the late antiquity. The first sources taken into consideration, especially epigraphical, are read according to the Orestanian method of reading the texts, as far as possible free from current doctrinal conditioning and systematics.

Bianchi, P. (2018). Collegium aquae: cenni di una ricerca in itinere sulla tarda antichità. JUS, 258-280.

Collegium aquae: cenni di una ricerca in itinere sulla tarda antichità

Bianchi, P
2018-01-01

Abstract

The present contribution aims to indicate the very first results of a research in progress, within the research, Arts and Professions (collegia, corpora, scholae) in late antiquity, relating to the sc. collegia aquae in the late antiquity. The first sources taken into consideration, especially epigraphical, are read according to the Orestanian method of reading the texts, as far as possible free from current doctrinal conditioning and systematics.
2018
Pubblicato
Rilevanza internazionale
Articolo
Esperti anonimi
Settore IUS/18 - DIRITTO ROMANO E DIRITTI DELL'ANTICHITÀ
Italian
collegium aquae; tardo antico; professional college; late roman Empire; epigraphic sources; recuperatores; magister collegii
Bianchi, P. (2018). Collegium aquae: cenni di una ricerca in itinere sulla tarda antichità. JUS, 258-280.
Bianchi, P
Articolo su rivista
File in questo prodotto:
File Dimensione Formato  
Fascicolo-I---2018-260-282 Bianchi.pdf

accesso aperto

Licenza: Copyright dell'editore
Dimensione 638.15 kB
Formato Adobe PDF
638.15 kB Adobe PDF Visualizza/Apri

I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.

Utilizza questo identificativo per citare o creare un link a questo documento: https://hdl.handle.net/2108/199607
Citazioni
  • ???jsp.display-item.citation.pmc??? ND
  • Scopus ND
  • ???jsp.display-item.citation.isi??? ND
social impact